آخرین مطالب

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سیستم‌های شتابنگاری قدیمی علم و فناوری

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سیستم‌های شتابنگاری قدیمی

  بزرگنمایی:

شهر نیوز ایران - مهندس اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شتابنگاری قدیمی نصب شده در کشور قابل ارتقا هستند، اظهار کرد: مشخصات دستگاه‌های شتابنگار قدیمی تهیه شده و از تعدادی از شرکت‌ها نمونه‌های اولیه برای ارتقای این سیستم را دریافت کردیم، ولی برای آنکه این عرصه مورد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسان این حوزه قرار گیرد، تصمیم گرفتیم فراخوان عمومی در این زمینه منتشر کنیم.

فرزانگان با بیان اینکه در حال حاضر این فراخوان در سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بارگذاری شده است، گفت: علاوه بر آن این فراخوان در رسانه‌های کثیرالانتشار نیز منتشر خواهد شد.

رئیس شبکه ملی شتابنگاری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها ایده‌های اولیه خود را در این زمینه ارائه کردند، یادآور شد: 2 تا 3 شرکت دانش‌بنیان نمونه اولیه از ایده اولیه خود را ساخته‌اند، ضمن آنکه برخی از دانشگاه‌هایی که رشته‌هایی چون الکترونیک و برق را دارند، در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این زمینه، افزود: ما از ایده‌های داخلی استفاده می‌کنیم و اصراری بر استفاده از نمونه‌های خارجی دستگاه شتابنگاری نداریم. ما در این حوزه در ابتدای راه هستیم و مدتی زمان نیاز است تا بتوانیم به نمونه‌های دستگاه شتابنگاری مشابه کشورهای خارجی دست یابیم.

فرزانگان با اشاره به پرداخت هزینه‌های تحقیق و توسعه ساخت دستگاه‌های شتابنگاری در کشور، خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حمایت مالی از شرکت‌های توانمند در این زمینه را به عمل خواهد آورد. جزئیات این حمایت‌ها در جلسه‌ای با حضور شرکت‌ها که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شتاب نگار، دستگاه‌های لرزه‌نگاری هستند که برای تعیین حرکات شدید زمین به کار می‌روند و از آن به عنوان شتاب‌سنج‌های زمین لرزه استفاده می‌شود.

دستگاه شتابنگار آنالوگ SMA1 در سال 1969 میلادی طراحی و در سال 1970 وارد مجموعه شتابنگاری کشور آمریکا شد. این دستگاه در زمان خود از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین دستگاه‌های شتابنگار آنالوگ محسوب می‌شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نیز از سال 1352 تاکنون در شبکه شتابنگاری زلزله ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

دستگاه شتابنگار SSA2 نیز از جدیدترین دستگاه‌های شتابنگار دیجیتالی است که در حال حاضر مورد استفاده شبکه شتابنگاری زلزله ایران است. این دستگاه به دلیل باند بسامد وسیع‌تر، دامنه دینامیکی بیشتر نسبت به نمونه SMA1، داده‌های کامل‌تری در حافظه ثبت می‌کند، لذا پردازش داده‌ها از طریق نرم افزارهای خاص پردازش به مراتب سریع‌تر و با اطمینان بیشتری نسبت به SMA1 است. قابلیت ارتباط با آن از طریق مودم کارایی آن را بالا برده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

پشتوانه علمی در سیاستگذاری‌ها ضروری است

احتمال وقوع فاجعه دروازه قرآن شیراز در اتوبان امام علی/ وقوع سیلاب در اتوبان‌های شمالی_جنوبی محتمل است/تونل‌های زیر اتوبان‌های تهران‌ پاسخگوی دبی سیلاب‌های شدید نیستند

شهردار ساری معاون وزیر راه و شهرسازی شد

مقررات ملی ساختمان اصلاح می‌شود/بازنگری در آیین‌نامه‌ها و فعالیت‌های مهندسی

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن با برنامه اسکان بشر ملل متحد

نشست یک‌روزه سیل برگزار می‌شود

نشست بررسی تحلیلی حوادث سیل‌های اخیر با حضور اساتید و مسئولان

کارگاه آموزشی تخصصی پایش و ارزیابی خطر حوادث و بلایا برگزار می شود

ضرورت توجه به آثار اقتصادی واجتماعی طرح عرضه و تولید مسکن در شهرهای جدید از ابتدای طرح / استفاده حداکثری از ظرفیت طرح‌های جامع و تفصیلی موجود

قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه باید ضمانت اجرایی داشته باشد

اصفهان توان توسعه افقی را ندارد !

تمدید فراخوان دفاتر تسهیل‌گری و نهاد توسعه محله در بافت‌های ناکارآمد شهر

نو آوری در مصالح ساختمانی ...

معاملات مسکن کاهش شدیدی داشته است/ افزایش تولید مسکن در دستور کار دولت

یادبودهای 29 فروردین ماه ...

بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری در مناطق سیل‌زده مشکل سازه‌ای و خدمات‌رسانی ندارند/ ارایه امدادهای بیمارستانی هوایی در پلدختر

عملیاتی شدن بیش از 60 پروژه در حوزه طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران منصوب شد

بزرگراه امام علی در زمان سیلاب یک رودخانه تمام عیار است!

بازبینی طرح احیا و ساماندهی رودخانه درکه

شهرداری اطلاعات 62 برج-باغ را منتشر کند

حذف دستکاری در طبیعت، مهمترین راهکار مقابله با سیل/ رعایت مقررات ملی، اولین شرط شهرسازی هوشمند

یادبودهای 24 فروردین ماه ...

طراحی میدان یادبود : پروژه ای از لمینت های چوب سخت

کسب جایزه معماری پایدار 2019 توسط روزانا مونتیال

باید در معماری امروز پسرفت را تجربه کنیم / حوزه نقد معماری کشور بکر است / جای خالی رسانه‌های فعال در معماری ملموس است

ارتقای کیفیت سکونتگاه های شهری از مهمترین اولویت هایم است

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی را منصوب کرد

دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل می‌شود/ 5 شهر؛ گزینه مرکز سیاسی اداری ایران

ورود شورای عالی شهر سازی به ساخت و ساز در حریم رودخانه ها در اولین جلسه 98/ تغییر در طرح جامع استان‌ها برای پایه‌گذاری یک شهر مصون و ایمن

پیگیری آغار عملیات اجرایی شش شهر جدید در سال 98 / ساخت شهرک‌های اقامتی در نوار شمالی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرهای در سال جاری است/ تلاش برای بهره‌برداری از چهار محور دسترسی شهرهای صدرا، علوی و سهند به شهر مادر تا پایان امسال

یادبودهای 20 فروردین ماه ...

بررسی مباحث بینارشته‌ای معماری / روایت محمدمهدی محمودی از نشست "آب و قنات"

تداوم آبگرفتگی هزینه‌های بازسازی و بهسازی را افزایش می‌دهد

برخورد جدی‌تر با ساختمان‌های ناایمن/عدم صرفه اقتصادی ایمن‌سازی برای صاحبان ملک و سرقفلی

چند نکته درباره سیل‌های اخیر

تمرکز زدایی نیاز ضروری پایتخت است

مروری بر عملکرد مدیریت شهری تهران در تأمین حقوق شهروندان

جای خالی تخصص معماری در شهرها فاجعه آفرین است / صدمات گسترده سیل اخیر حاصل عدم اعمال قوانین نظام مهندسی است / پتانسیل کافی برای رشد و رونق تولید ملی در عرصه معماری را داریم

بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟ !

شبکه فاضلاب، یکی از دلایل تشدید فرونشست در تهران اعلام شده؛ ابزار نوین رصد معابر تهیه شود

سیل‌های اخیر بر 12 هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب وارد کرد/ ترمیم سریع خسارات و ایجاد راه‌های جایگزین در دستور کار وزارت راه و شهر سازی است/ مفروضات مهندسی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

تدوین و بازنگری طرح جامع مسکن به صورت فرا وزارتخانه‌ای با محوریت وزارت راه و شهرسازی/ رایزنی با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در حال انجام است/ توجه طرح جامع مسکن بر میزان خطرپذیری در سطح کشور

یادبودهای 19 فروردین ماه ...

آموزش مهندسی نما در مرکز معماری ایران

کارگاه مسابقه استارت آپ‌های معماری و شهرسازی برگزار می‌شود

در سال 98 ساخت 100 هزار واحد مسکونی را محقق می کنیم/ بازآفرینی به تنهایی کار ما نیست

تدوین طرح جامع حفاظت از سیل صرفا کاغذبازی است/ مشکل اصلی فقدان ضمانت اجرایی قوانین است

استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه و افزایش توان اجرایی/ سهیمه‌بندی شدن مصالح و قیر موجب ارتقا توان اجرایی می‌شود

جزئیات اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در سال 98