آخرین مطالب

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود! مدیریت شهری

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود!

  بزرگنمایی:

معمار شهر - حمیدرضا حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه گفته‌های بنده درخصوص معماری و شهرسازی ژنو به معنای این نیست که از آنها تقلید کنیم، اظهار کرد: معماری و شهرسازی ایران مختص خود یعنی ایرانی اسلامی است، بنابراین تاکید بنده بیشتر روی استفاده از تکنیک‌های شهرسازی آنها بوده که سبب کاهش هزینه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برداشتی که ما در این سفر داشتیم، ساده‌سازی موجود در ژنو بود، ابراز کرد: به فرض مثال هرجایی سنگ فرش انجام نشده و حتی در بیشتر مناطق پیاده‌روهایشان نیز آسفالت بود و در برخی مناطق نیز همان زمین خاکی بدون مشکل حفظ شده بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ترمیم آسفالت معابر بلافاصله بعد از تخریب به چشم می‌زد، خاطرنشان کرد: نگهداری و ظرافت در اجرا مورد توجه مدیریت شهری ژنو قرار گرفته بود و به نظرم آنچیزی که هزینه‌های مدیریت شهری را در این شهر ارزان کرده بود، عدم وجود کنده‌کاریها است.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح و تجهیزات ارزان قیمت به خصوص در پارکها از دیگر موارد قابل توجه در این شهر بود، عنوان کرد: این عوامل سبب شده تا شهرسازی در ژنو ارزان‌تر باشد.

حمیدی با اشاره به اینکه عدم ایجاد اختلاف ارتفاع از دیگر موارد مهم است، گفت: این عدم ارتفاع سبب شده تا مناسب‌سازی راحت‌تر و ارزان‌تر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه توجه به حمل و نقل عمومی نیز اداره شهر را ارزان می‌کند، خاطرنشان کرد: شاید بتوانم اینطور بگویم که شهرسازی در شهری مانند ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ما سالانه هزینه‌های زیادی را برای تعویض جداول می‌کنیم، اظهار کرد: ما سالانه کلی هزینه برای ترمیم آسفالت و پیاده‌روسازی انجام می‌دهیم به طوری که سال گذشته هفت میلیارد تومان برای پیاده روسازی هزینه کردیم و سالانه 20 میلیارد تومان نیز صرف ترمیم آسفالت می‌کنیم و دائم در حال ترمیم، ترمیم‌های گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای احداث پارک انجام می‌دهیم، عنوان کرد: جدول‌کشی در شهر علاوه بر تحمیل هزینه مشکلاتی را نیز برای شهر ایجاد می‌کند.

حمیدی با اشاره به اینکه برخی از افزایش هزینه‌ها مربوط به طولانی شدن پروژه‌های عمرانی است، عنوان کرد: وقتی که پروژه ما طولانی می‌شود، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. چون مطالعات ما قبل از اجرا دقیق نیست به همین دلیل هزینه‌ها افزایش یافته و ما در حین اجرا به مشکلاتی برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها به خاطر تاخیر در تکمیل پروژه در پل سیدالشهداء زنجان پررنگ بود، گفت: افزایش هزینه‌های این پل به خاطر عدم انجام مطالعات دقیق بود. ما در پل امام حسن مجتبی(ع) هم مطالعات کافی را انجام دادیم و همچنین مدل مالی مناسبی برای برای تکمیل پروژه تعریف کردیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان تصریح کرد: اگر پل امام حسن مجتبی(ع) 6 ماه دیرتر افتتاح می‌شد، هزینه‌های پروژه‌ها را 50 درصد افزایش می‌داد که ما با برنامه‌ریزی مناسبی یک اقدام خوبی در این زمینه انجام داده و پروژه را سرموعد افتتاح می‌کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

شاخص‌های تفسیرپذیر آیین‌نامه شورایاری‌ها کاهش یافت !

یک گاو صندوق پر از خانه‌های خالی!

انتقاد وزیر از ساخت مسکن مهر در برهوت!

هجوم به هلال فقر تهران !

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران منصوب شد / جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان تهران قدرتمند می‌شود !

نشست «معیار بافت فرسوده؛ از واقعیت تا خیال» برگزار می شود؛

همکاری دانشگاه هنر با مدرسه معماری کلرمون‌فران

املاک محدوده دانشگاه تهران ازفریز خارج شده امااجازه اقدامی نداریم!

بنا و موقعیت تئاتر شهر در راستای بازآفرینی شهری مشهد نیست!

سه اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی درحوزه مسکن

چالش تازه میان وزارت راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات نظام مهندسی

یادبودهای 3 تیرماه ...

بستری برای حضور معماران جوان نیست / روایت امیرحسین حاجی‌زاده از سرخوردگی معماران نسل جوان !

45 روز از وعده وزیر راه گذشت؛ کارت مصالح ساختمانی عملیاتی نشد !

برگزاری مسابقه اسکیس ایده‌ای جایگزین برای پل طبیعت / جایگزین پل طبیعت را پیشنهاد دهید

برگزاری سمینار تکنولوژی‌های دیجیتال در معماری

تلاش برای کاهش استفاده از خودروی شخصی/پرسش رهبر انقلاب از حناچی درباره استفاده از خارجی‌ها!

یکپارچه نبودن وظایف، چالش عمده در حوزه برنامه‌ریزی است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی باحکم وزیر منصوب شد

نقدی بر برنامه مسکنیِ وزارت راه؛ کارت مصالح ساختمانی گفتار درمانی است !

"رویکردهای نوین در برنامه‌‎ریزی شهری" ویژه مدیران منتشر شد

نوسازی مدارس بافت فرسوده به اداره نوسازی مدارس قم واگذار شود

یادبودهای 1 تیرماه ...

اصلاح حریم شهر سردرود در آذربایجان‌شرقی

معروف‌ترین معماری دوره قاجار رابشناسید ...

خلاقیت‌های معماری در ایستگاه‌های متروی عربستان!

باشگاه معماران مرکز معماری اسلامی افتتاح شد

مجسمه؛ حلقه‌ی رابط معماری با جامعه

توجه به ترویج فرهنگ زیست‌محیطی و معماری مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی / هزینه سالیانه 5000 میلیارد تومانی در ساخت‌وساز مدارس

معماری شهری نباید هویت انسان‌ها را مخدوش کند

تجلی فرهنگ 31 استان در پارک ایران کوچک

عکس های نیمه اتوماتیک از روسیه!

قوانین بالادستی مسیر قانونگذاری محلی برای تسهیل گردشگری را سد کرده است

جذابترین روستا‌های گردشگری ایران را از دست ندهید!

یادبودهای 31 خردادماه ...

عبور از بازآفرینی به مسکن مهر؟ تکرار سکانس تلخ «مسکن مهر»؛ مجوز «ساخت مسکن بیرون از شهر» به مدیران استانی !

آشفتگی بصری و لزوم تدوین ضوابط در نماهای شهری

بازسازی مقبره مهدی آذر یزدی نیازمند همراهی هئیت امنای آرامستان خرمشاه است

آغاز اجلاس مجمع رئیسان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در رشت

یادبودهای 30 خردادماه ...

سهم عظیمی ازاشتغال کشور متاثر از صنعت ساختمان است

بدون ارتقای توانمندی ساکنان بافت‌های فرسوده، بازآفرینی محقق نمی‌شود

معماری امروز زبان مشترک ندارد / معماری گذشته بهترین پاسخ را به شرایط اقلیمی داده است / روایت علی کیافر از معضلات شهرسازی و معماری در ایران

مغایرت‌های طرح جامع شهر پاکدشت به استاندار تهران ابلاغ شد

نخستین شماره نشریه کوبه منتشر شد

بررسی "تأثیر سطوح شهری بر گسترش جزایر گرمایی شهری"

نگاهی بر فیلم‌هایی با موضوع شهر / بررسی فیلم "شهر همچون سمفونی"

انتشار فراخوان مسابقه طراحی بِشکو 2

کمک 30 میلیارد تومانی وزارت راه به شهرداری تهران

برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری در شهرداری مشهد